کد قالب کانون دستاوردهای انقلاب اسلامی از دیدگاه امام خمینی (ره)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کانون فرهنگی وهنری کریم اهل بیت شهر سلامی و آدرس kanoonemamhassan24.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1455
بازدید دیروز : 176
بازدید هفته : 1455
بازدید ماه : 1683
بازدید کل : 154339
تعداد مطالب : 2266
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : جمعه 20 بهمن 1402

گزارش کوتاه درباره پیروزی انقلاب اسلامی ایران

دستآوردهاى انقلاب اسلامى در حوزه هاى مختلف

و اینک به مناسبت تقارن ایام دهه فجر انقلاب اسلامى با ماه خون و قیام و پرپر شدن هفتاد و دو تن لاله سرخ گون در دشت معلاى کربلاى حسینى، تنها به 72 دستآورد انقلاب اسلامى، به روایت امام خمینى (ره) در حوزه هاى گوناگون، به صورت فهرست وار اشاره مى گردد:
الف) حوزه جهانى
1. شکستن ابهت پوشالى ابرقدرتها

شما بدانید که این نهضت ملت ایران، این عظمت قدرت هاى بزرگ که با تبلیغات تحمیل کرده بودند بر دِماغ ها که اصلا نمى شود با انگلستان در افتاد، حالا هم دیگر اصلا با آمریکا نمى شود دیگر در افتاد، این عظمت را شکست. . . . شما ثابت کردید که نه، مى شود! مى شود با آمریکا هم طرف شدٌ مى شود که لانه جاسوسى آمریکا هم تصرف کرد، مى شود جاسوس هاى آمریکائى را هم گرفت و نگه داشت و حفظ کرد. شما این را ثابت کردید به دنیا. آن عظمتى که از آنها به واسطه تبلیغات زیادى که داشتند، در دنیا سایه افکنده بود که ابر قدرت است و کسى حق حرف زدن ندارد، آن شکست.
2. صف آرایى در برابر نمایش قدرت آمریکا

امروز یکى از افتخارات بزرگ ملت ما این است که در برابر بزرگترین نمایش قدرت و آرایش ناوهاى جنگى آمریکا و اروپا در خلیج فارس صف آرایى نمود.
3. انتقال وحشت از دل مظلومان به دل مستکبران

جمهورى اسلامى ایران . . . این هنر را کرده که بت هاى عظیم تخیلى را شکسته و رعب و وحشت را از دل مظلومان برداشته و در دل ستمگران گذاشته است و این خود از یک ملت بى عده و عده کافى* معجزه اى است که به ید قدرت الهى تحقق یافته است.
4. باز کردن دریچه نور و امید در دل مسلمانان

بحمدالله از برکت انقلاب اسلامى ایران دریچه هاى نور و امید به روى همه مسلمانان جهان باز شده است و مى رود تا رعد و برق حوادث آن، رگبار مرگ و نابودى را بر سر همه مستکبران فرو ریزد.
5. الگوسازى براى ملتهاى مستضعف

خداوند تعالى بر ما منت نهاد و رژیم استکبار را با دست تواناى خود که قدرت مستضعفین است در هم پیچید و ملت عظیم ما را ائمه و پیشواى ملتهاى مستضعف نمود.
6. حمایت از مسلمانان آزاده

ما اعلام مى کنیم که جمهورى اسلامى ایران براى همیشه حامى و پناهگاه مسلمانان آزاده جهان است و کشور ایران به عنوان یک دژ نظامى و آسیب ناپذیر نیاز سربازان اسلام را تامین و آنان را به مبانى عقیدتى و تربیتى اسلام و همچنین به اصول و روش هاى مبارزه علیه نظام هاى کفر و شرک آشنا مى سازد.
7. همگرایى امت اسلام

یکى از بزرگترین نتایجى که ما از این نهضت مى بریم و بردیم، همین مواجه شدن با برادرهایى است که در طول این مدت ها مواجه نشدیم. در این مجلس، الان برادرهاى ایرانى، بحرینى، پاکستانى دور هم نشسته ایم و مشکلات خودمان را مى توانیم بیان کنیم.
8. بى دارى امت اسلام

الحمدالله در این نهضت این پیروزى حاصل شد براى مسلمان ها که همه بیدار شدند و همه با هم انسجام پیدا کردند. پیوند پیدا کردند.
9. باوراندن امکان ایستادگى مقابل مستکبران به مستضعفان

شما در این مدتى که انقلاب کردید و قیام کردید، خودتان باورتان آمد و به دولت هاى مستضعف و ملت هاى مستضعف هم باوراندید که مى شود در مقابل امریکاى جهانخوار و شوروى جهانخوار ایستادگى کرد.
10. پیشنهاد تشکیل حزب مستضعفین

من یک پیشنهادى در چند روز پیش از این کردم که اگر این پیشنهاد را عمل بکنند، این اسباب این مى شود که روابط انشاء الله کم کم پیدا بشود . . . و اگر یک حزبى در عالم پیدا بشود، یک حزب عالمى، حزب مستضعفین که همان حزب الله است . . .هیچ قدرتى با این قدرت نمى تواند مقابله بکند.
11. صدور انقلاب و دفاع از مستضعفان

ما باید از مستضعفین جهان پشتیبانى کنیم. ما باید در صدور انقلابمان به جهان کوشش کنیم و تفکر اینکه ما انقلابمان را صادر نمى کنیم کنار بگذاریم، زیرا اسلام بین کشورهاى مسلمان فرقى قائل نمى باشد و پشتیبان تمام مستضعفین جهان است. . . . من بار دیگر پشتیبانى خودم را از تمام نهضت ها و جبهه ها و گروه هایى که براى رهایى از چنگال ابرقدرت هاى چپ و راست مى جنگند اعلام مى کنم.
12. دگرگون سازى سرنوشت امت اسلام

قرن گذشته گرچه براى ملت عزیز ما و براى اسلام و کشور مصیبت بار بود، لکن نهضت اسلامى ایران در اواخر این قرن، سرنوشت امت اسلام را در قرن آتى دگرگون خواهد نمود. امید واثق که شرق در بند و خصوصا کشورهاى اسلامى، در زیر پرچم توحید به مبارزات خود براى استقلال و آزادى ادامه داده تا از چنگ غرب و شرق توطئه گر نجات پیدا کنند و این قرن، قرن نورانى کشورهاى اسلامى باشد.
13. انتفاضه فلسطین

اکنون مردم فلسطین به چه آرمانى تکیه کرده اند که بى محابا و با دست خالى در برابر حملات وحشیانه صهیونیست ها مقاومت مى کنند . . . شکى نیست که این آواى الله اکبر است، این همان فریاد ملت ماست که در ایران شاه را و در بیت المقدس غاصبین را به نومیدى کشاند. . . . آرى، فلسطینى راه گم کرده خود را از راه برائت ما یافت و دیدیم که دراین مبارزه چطور حصارهاى آهنین فروریخت وچگونه خون برشمشیروایمان برکفروفریاد بر گلوله پیروز شد و چطور خواب بنى اسرائیل در تصرف از نیل تا فرات آشفته گشت.
14. دفاع از آرمان فلسطین

همانطورى که آن وقت در کنار شما بودیم و حالا هم در کنار شما هستیم و امیدواریم که همه با هم مثل برادر با مشکلات مقابله کنیم. من از خداى تبارک و تعالى عزت اسلام و مسلمین و رجوع قدس به برادران خودمان را مى خواهم.
15. جهانى سازى دفاع از آرمان فلسطین

من در طى سالیان دراز، خطر اسرائیل غاصب را گوشزد مسلمین نمودم . . . من از عموم مسلمانان جهان و دولتهاى اسلامى مى خواهم که براى کوتاه کردن دست این غاصب و پشتیبانان آن به هم بپیوندند و جمیع مسلمانان جهان را دعوت مى کنم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را که از ایام قدر است و مى تواند تعیین کننده سرنوشت مردم فلسطین نیز باشد به عنوان روز قدس انتخاب و طى مراسمى همبستگى بین المللى مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونى مردم مسلمان اعلام نمایند. از خداوند متعال پیروزى مسلمانان را بر اهل کفر خواستارم.
16. دفاع از افغانستان تحت اشغال

ما بار دیگر پشتیبانى بى دریغ خود را از برادران مسلمان و مظلوم افغانى اعلام مى داریم و اشغالگران را شدیدا محکوم مى نمائیم. ما مسلمانیم و شرق و غرب بر ایمان مطرح نیست. ما از مظلوم دفاع مى کنیم و بر ظالم مى تازیم. این یک وظیفه اسلامى است.
ب) حوزه معنویت و اخلاق

یکى از برکات این نهضت قضیه تحول روحى در جامعه ما هست، که من مکرر این را گفته ام که این تحول روحى که در ایران پیدا شده است و این نهضت توانست این تحول روحى را ایجاد کند به خواست خداى تبارک و تعالى، از این پیروزى که نصیب ما شده است و دست اجانب را کوتاه کردیم و دست خیانتکارها را، اهمیتش بیشتر است. این تحولات روحى به این زودى براى یک شخص هم حاصل نمى شود تا برسد به گروه ها، تا برسد به سرتاسر یک کشور.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: مناسبتی